سرعت

وبلاگی برای انسان های دیوانه خودرو

شرکت گایگر که در مونیخ واقع شده است عمده فعالیت‏هایش روی خودروهای پرقدرت آمریکایی است و این‏بار این تیونر در پروژه‏ای تازه به سراغ کوروت zr1 رفته که از لحاظ پایداری و فرمان‏پذیری نیز زبان زد خاص و عام است. قدرت پیشرانه ls9 و 6.2 لیتری خورجینی 8 سیلندر را به 710 اسب‏بخار در دور موتور 6600 و گشتاور 918 نیوتن‏متر در دور موتور 4200 رسانیده که باعث شده zr1 بتواند در زمان 6/3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و در نهایت حداکثر سرعت 342 کیلومتر را ثبت کند. این شرکت برای ایجاد نیروی کنترل بیشتر در عقب و جلو خودرو یک دیفیوزر نصب کرده که در جلو سیستم نور led داخلش گنجانده شده است.




.







This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 933x701 and weights 156KB.



.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 934x622 and weights 101KB.



This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 934x622 and weights 153KB.



This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 934x622 and weights 124KB.




.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 934x622 and weights 127KB.



 

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/۳٠ساعت ۱٠:٥۸ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

کمپانی فورد از سال 2015 مدل ماستانگ را با پیشرانه4 سیلندر 2.3 لیتری اکو بوست و احتمالا 2.7 لیتری v6 و توربوشارژ دار تولید می کند .

البته طرفداران موتور های  حجیم فورد نگران نباشند !!

چون موتور های v8 و 5 لیتری فورد همچنان ادامه دارد.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/۳٠ساعت ۱٠:٥٧ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

خودروها هم قرار است درست مانند هر پدیده دیگری در جهان به شبکه تبدیل شوند. شرکت BMW قرار است ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو با ارائه نمونه خودروی ConnectedDrive یا "رانندگی متصل" خود فواید آینده شبکه ای شده صنعت خودرو را به نمایش بگذارد.این خودروی نمونه، خودرویی دو سرنشینه بوده و کل ساختار آن از وجه طراحی و نوآوری های فناورانه، به بخشی یکپارچه از جهان شبکه ای شده نمایش داده می شود، به بیانی دیگر در این خودرو توانایی های بالقوه کنونی و آینده فناوری های درون خودرو با هدف بهبود راحتی، ایمنی و دسترسی به اطلاعات و سرگرمی سرنشینان خودرو معرفی خواهند شد.

http://group.vatandownload.ir

بخش داخلی این خودرو به سه بخش تقسیم شده است، راحتی، ایمنی و اطلاعات-سرگرمی که هر یک سیستم نوری مرتبط با خود را دارند. هر لایه به واسط رنگ، آهنگ، حرکت و بافت از دیگری جدا شده و از طریق سطحی شفاف می توان مسیر حرکت اطلاعات را از میان فیبرهای نوری مشاهده کرد.

لایه اول با ایمنی در ارتباط است که با نور سرخ رنگی که اطراف راننده را احاطه کرده، نمایش داده می شود، این مسیر سرخ رنگ می تواند جریان اطلاعات مرتبط با ایمنی خودرو و سرنشینان را که راننده در طول مسیر بر روی آنها متمرکز شده است، به نمایش بگذارد.

 

لایه دوم لایه ایمنی را نیز احاطه کرده و به بخش سرنشین نیز وارد شده و جریان اطلاعات- سرگرمی را از قبیل تعاملات اجتماعی میان راننده و مسافر با استفاده از نواری باریک از نور آبی آشکار می کند.

لایه آخر که لایه ای سبز رنگ است بر روی تعامل میان خودرو و محیط اطراف آن تمرکز دارد، تاکید این لایه بر محیط خارج از خودرو است که مسیر آن از یک آنتن در یک وجه خودرو آغاز شده و به آنتنی دیگر ختم می شود، این آنتنها در بخش آیینه های کناری خودرو واقع شده و ارتباط اطلاعاتی را به محیط اطراف به نمایش می گذارند.

لایه بندی به کار گرفته شده در این خودرو برای اجرای عملکردهای مختلف به چند عامل نیاز دارند، این عوامل در قالب حسگرهایی کوچک در چراغهای جلو و چراغهای ترمز قرار داده شده اند که می توانند محیط خارجی و ترافیک را کنترل کرده و اطلاعات مرتبط با آن را مستقیما به راننده انتقال دهند تا وی بتواند بر اساس این اطلاعات مسیر درست را انتخاب کرده و واکنش درست را نشان دهد.

بر اساس گزارش گیزمگ، فناوری پیشرفته نمایشگر سه بعدی در این خودرو امکان مشاهده مستقیم و آسان این اطلاعات را امکان پذیر کرده و تصاویر حقیقی را به شکل سه بعدی و در کنار اطلاعات مرتبط با آن برای راننده به نمایش می گذارد. به این شکل تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده به صورت غیر مخرب و یکنواخت در برابر دیدگان راننده قرار خواهد گرفت


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

 

http://group.vatandownload.ir

 

http://group.vatandownload.ir

 

http://group.vatandownload.ir

 

http://group.vatandownload.ir

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٦ساعت ۱٠:۳٥ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

شرکت فولکس واگن بعنوان مالک بوگاتی تصمیم گرفته تا خودرو افسانه ای بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier را در سال 2013 روانه بازارها نماید. این سوپر اتومبیل که اولین بار در نمایشگاه 2010 ژنو به نمایش درآمد اکنون چراغ سبز تولید را از کارخانه مادر دریافت کرده است. بوگاتی گالیبیر، که از آن به عنوان هیولایی برای جاده ها نام برده شده با موتور 16 سیلندر 8 لیتری و با دارا بودن سوپرشارژر دو مرحله ای 1000 اسب بخار قدرت تولید می کند که برای کندن هر نوع آسفالتی کفایت می کند.

این خودرو لوکس بر خلاف ویریون Veyron 16.4 دارای چهار درب بوده و فضای کافی و راحتی برای سرنشینان فراهم می کند. نورپردازی با چراغهای LED و همچنین 8 عدد خروجی اگزوز در انتهای خودرو، شگفت انگیز است. ترکیب چرم بسیار لوکس و چوب با طراحی کلاسیک و رنگهای گرم ما را به گذشته می برد. نوستالژی بوگاتی با تکنولوژی نمایشگرهای لمسی در هم می آمیزد. آیا باید از نشستن در این خودرو لذت برد یا از فشردن پدال گاز آن؟ این فرصت فراهم شده تا علاوه بر راننده، سرنشینان بیشتری از قدرت یک سوپر اتومبیل که مرز 400 کیلومتر بر ساعت را نیز درمی نوردد را تجربه کنند. مالک این خودرو باید دارای حساب بانکی پر ملاتی باشد زیرا قیمت آن حدود 1.4 میلیون دلار معادل 1.5 میلیارد تومان اعلام شده است.

 

خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier


خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier


خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier


خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier


خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier


خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier


خودروی فوق العاده بوگاتی گالیبیر Bugatti 16C Galibier

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٦ساعت ۱٠:٢۸ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

پس از موفیت قابل توجه R8 شرکت آئودی دست به کار شد تا گونه ی قدرتمندتری از این ابر اتومبیل را روانه ی بازار کند . اولین و مهم ترین تغییر صورت گرفته در نظر گرفتن یک موتور 2/5 لیتری 10 سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می باشد . این پیشرانه که توانایی تولید 530 نیوتون متر  ( 390 پوند فوت ) را داراست از سیستم تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها سود می برد .

برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران ناسازگار است .

سیستم روغن کاری خشک که در خودروهای مسابقه ای مرسوم است برای روانکاری اجزای مکانیکی R8 5.2 FSI در نظر گرفته شده است تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون ( حتی در فشار 2/1 جی ! ) عملکرد خود را حفظ نماید .

میانگین مصرف سوخت R8 5.2 FSI با این موتور غول پیکر تنها 7/13 لیتر در صد کیلومتر است !

از لحاظ توانایی های حرکتی این خودرو می تواند ظرف مدت 9/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز برای این سوپراسپرت چندان دور از دسترس نیست .  جالب است بدانید که حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است !! که در دور 8000 حداکثر قدرت و در دور موتور 6500 بیشینه ی گشتاور به دست می آید .

برای این خودرو دو نوع گیربکس شش سرعته ی دستی و R tronic در نظر گرفته شده است که در گونه ی دوم می توان دنده ها را از روی دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد .

سیستم چهار چرخ متحرک " کواترو " در R8 5.2 FSI نیز به چشم می خورد . این سیستم توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را داراست ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ های عقب است .

تقسیم وزن 44 به 56 برای یک سوپراسپرت موتور وسط رقم مناسبی است . ضمن این که فنربندی بازنگری شده ی این خودرو نیز می تواند به وسیله ی کمک فنرهای مغناطیسی خود سواری جذابی را ارایه کند .

آئودی برای کاهش وزن از ماده ی AFS و آلومینیوم در ساخت بدنه استفاده کرده است به همین دلیل است که R8 با گیربکس شش سرعته ی دستی تنها 1620 کیلوگرم وزن دارد .

از لحاظ طراحی اگرچه تغییرات خاصی روی نداده است ولی استفاده از چراغ های تماماً LED در بخش جلو و در نظر گرفتن رینگ های 19 اینچی ابهت خاصی را به R8 ارزانی داشته است .

آئودی R8 5.2 FSIدر سه ماهه ی دوم امسال با قیمت پایه ی 142400 یورو وارد بازار کشور آلمان می شود

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢۳ساعت ۱:٤۳ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

بی.ام. دبلیو نخستین خودرو6 سیلندر سری 7 سدان را ارایه کرد.بی.ام. دبلیو سری 7 سدان یکی از گسترده ترین گروه های خودروهای بی.ام.دبلیو در طول 23 سال بوده  است که شامل 15 مدل مختلف می شود.مدل هایی مانند i xDrive 750،  750Li xDrive, 760Liکه سال گذشته معرفی شدند در این گروه قرار دارند.بی.ام.دبلیو Alpina B7 که بر پلتفرم جدید سری 7 قرار دارد در  4 مدل مختلف ارایه می شود که تصویری از یک خودرو لوکس و کارامد را نمایش می دهد.این مدل نخستین خودرو 4 چرخ فعال سری 7 است و  با موتور کاملا جدید V12 ارایه می شود.نخسین نسل از ALPINA سال 2008 به تعداد محدودی ارایه شد اما مدل تازه یک مدل  لوکس و قدرتمند است.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢۳ساعت ۱:٤٠ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

پاگانی Huayra که یک خودرو استثنایی است مراحل پایانی را برای رسیدن به خط تولید برای سال 2012 طی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به تازگی تصاویری از این خودرو شگفت انگیز پاگانی منتشر شده است که آن را درحال گذراندن مراحل مختلف تست نشان می دهد.

بر اساس گزارش ها پاگانی Huayra 2012 با توان بیش از 700 اسب بخار به موتور توربو تویین 6.0 لیتری V-12 مجهز است.

این مدل تازه پاگانی قرار است سال آینده برای فروش به بازار عرضه شود.

این خودرو در حال حاضر در حال تست شرایط آب و هوا است .

پاگانی هنوز اطلاعات بیشتری را درباره این خودرو منتشر نکرده است .

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢۳ساعت ۱:۳۳ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

 Koenigsegg Agera R، ابرخودروی سوئدی ارائه شده در نمایشگاه خودرو ژنو، با قدرت 1100 اسب‌بخار، بدون‌شک یکی از شگفتی‌های این نمایشگاه است. سازندگان این خودرو می‌گویند هیچ بخش اضافی در آن نخواهید دید اما می‌توانید باربند انحصاری Agera R را ظرف مدت 10 دقیقه هنگام سفر به آن اضافه کرده و در حالی که سقف اصلی درون صندوق عقب قرار دارد، با سرعتی بالای 390 کیلومتربرساعت حرکت کنید!

به گزارش گیزمگ، موتور 5 لیتری و V8 دوتوربویی این خودرو، سبک‌ترین و فشرده‌ترین موتور تولید شده برای ابرخودروها است. این موتور تنها 195 کیلوگرم وزن دارد که در آن وزن کلاج، اگزوز و روغن مورد نیاز نیز لحاظ شده است. اگر سوخت این خودرو سوخت‌زیستی E85 شامل حجم بالایی از اتانول همراه با بنزین باشد، قدرت نهایی آن 1100 اسب‌بخار خواهد بود اما اگر از بنزین با عدد اکتان 95 در این خودرو استفاده شود، توان نهایی موتور بالاتر از 940 اسب‌بخار نخواهد بود. حتی در این حالت هم Agera R با گشتاور نیروی 1000 و 1100 نیوتن‌متر و دور موتور متغیر بین 2860 تا 6170 دوردردقیقه می‌تواند با خودروی افسانه‌ای بوگاتی ویرون برابری کند.

در Agera R از گیربکس جدید 7 سرعته پیشرفته همراه با دو کلاج استفاده شده است. بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده و تنها 1330 کیلوگرم وزن دارد.

Agera R سبک‌ترین ابرخودروی جهان است که وارد مرحله تولید شده است. این خودرو می‌تواند با سرعت نهایی 440 کیلومتربرساعت حرکت کند، البته در نمونه‌های استاندارد آن سرعت نهایی به 375 کیلومتربرساعت محدود شده است.

مصرف سوخت این خودرو 14.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است و با تولید 310 گرم دی‌اکسید‌کربن در هر کیلومتر، آلایندگی آن مطابق استانداردهای جهانی خواهد بود.

برای Agera R باک بنزین 80 لیتری و باربند اختصاصی پیش‌بینی شده تا خریداران بتوانند در مسافرت‌های طولانی روی این خودرو حساب کنند. باک بنزین برای حفظ ایمنی در مرکز طراحی این خودروی فاقد شاسی تعبیه شده است.

جابجایی سقف اصلی خودرو و جایگزینی سقف مسافرتی Koenigsegg Agera R تنها به 10 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. فضای کافی برای قرار گرفتن سقف خودرو درون قسمت بار خودرو در نظر گرفته شده است.

قدرت و انعطاف‌پذیری Agera R استثنایی است، این ابرخودرو به راحتی می‌تواند مانند یک سدان جادار در مسافرت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد و با اطمینان و سریع به مقصد برسد.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢۳ساعت ۱:٢۳ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

پورشه در نمایشگاه ژنو امسال از مدل 918 اسپایدر پرده برداری کرد . این اتومبیل یک کانسپت تحقیقاتی است که با هدف بررسی امکان ساخت یک سوپراسپرت هیبرید با قابلیت هایی فراتر از بهترین سوپر اسپرتهای روز ساخته شده است.
918 اسپایدر در تستهای اولیه توانسته است در 3.3 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند و به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند . دیگر تستها مصرف سوخت آن را در حالت عادی رانندگی حدود 3 لیتر در هر صد کیلومتر و نشان داده در حالی که الایندگی آن 70 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر است است . این عدد برای سوپر اسپرتهای رایج بیش از 300 گرم است . 918 اسپایدر همچنین میتواند در 7 دقیقه و 30 ثانیه یک دور پیست نورد شلیف در نوربرگ رینگ را بزند که حتی از پورشه کاررا GT نیز سریع تر است.
قلب تپنده 918 یک انجین 8 سیلندر دور بالا است که تا 9200 دور بر دقیقه می تواند دور بگیرد و بیشتر از 500 اسب بخار قدرت تولید کند و این قدرت را از طریق یک گیربکس 7 دنده دو کلاچه به چرخ های عقب مى رساند. همچنین موتورهای الکتریکی تا 218 اسب بخار به قدرت ماشین اضافه می کنند که این قدرت با نسبت ثابت به چرخ های جلو می رسند.

جنس شاسی 918 از فیبر کربن هست و سازندگان بطور وسیعی از منیزوم و آلومینیوم به صورت لانه زنبورى استفاده کردند تا وزن این اتومبیل رو زیر 1500 کیلوگرم نگه دارند.

این مدل پورشه در وایساخ در ژوفن هاوسن تولید میشود  و  تاکنون دو هزار نفر برای خرید این خودرو ابراز تمایل کرده‌اند.
پورشه اعلام کرده که برای تولید این خودرو به دسته‌کم هزار سفارش نیاز دارد و این در حالی است که قیمت ان چیزی در حدود 639 هزار دلار اعلام شده است.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۸:٢٦ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

اونایی که UnderCover یا Grid بازی کردن حتمن قبلن با این ماشینی که امروز براتون گذاشتم آشنایی دارن. یه سوپراسپرت نسبتن خدا که رقیب اصلیش کونیخزگه. البته زورش به مورسیه لگو و انزو هم می رسه.

کمپانی زوندا تصمیم گرفته تا قبل از اینکه سال بعد کلن تولید Zonda F رو قطع کنه، برای تنوع هم که شده مدل جدیدی از Zonda رو به اسم Zonda R تولید کنه.

شاید مدل جدید با مدل قبلی زیاد فرقی نداشته باشن اما خود کمپانی گفته که ۹۰ درصد تغییرات توش بوجود آوردن که شامل استفاده از بدنه ی فیبر کربنی و تیتانیومی و استفاده از فناوری های مسابقات فرمول یک و ابعاد بزرگتر بدنه هستش.

موتورش هم همون موتور ۶ لیتری و ۱۲ سیلندر AMG مرسدس بنز هستش که می تونه ۷۵۰ اسب بخار نیرو تولید کنه.

بخاطر بدنه ی جدید ماشین که وزنشو به ۱۰۰۷ کیلو رسونده و فناوری مسابقات فرمول ۱ ، براحتی می تونه زیر ۳٫۲ ثانیه از صفر به صد برسه و به ماکزیمم سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت هم دست پیدا کنه.فکر کنم مجوز ورود به شهر رو نداره و حدود ۱٫۸ میلیون دلار قیمت داره!!!!!

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۸:٢٠ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

قیمت خودرو: $260,000 یا 215,000 €

حداکثر سرعت :بیش از 322 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا 60 mph :کمتر از 2.5 ثانیه

موتور تایپ :Supercharged V8
گنجایش:2400 سی سی
توان: 500 bhp یا 373 kW در 10500 rpm

ترمز در جلو ABS, vented disc و در عقب vented disc
تایر در جلو 250/640 R18 و در عقب 290/680 R18
وزن خودرو :کمتر از 500 کیلوگرم

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۸:۱٩ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

فراری انزو یکی از شگفتی‌های صنعت خودرو سازی است که توسط کمپانی فراری ساخته شده است.شکلی منحصر به فرد و تمام آن از فیبر کربن است که وزن آن را به صورت قابل توجهی کم کرده است.

موتور ۱۲ سیلندر آن دارای چهار سوپاپ برای هر سیلندر و سیستم زمان بندی متغیر است و قدرتی معادل ۶۶۰ اسب بخار در ۷۸۰۰ دور است که به آن سرعت برابر ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت(۲۰۰ مایل) می بخشد.حداکثر دور موتور آن ۸۲۰۰ است.


البته انتظار میرود قیمت بالایی داشته باشد که اینطور است.قیمت آن ۶۵۲٬۰۰۰ دلار است.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۸:۱٤ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

اساس سنت قدیمی ساخت ماکت چوبی از طرح های خودرو قبل از ساخت ، 599 GTO واندن برینک مدلی جدید و زیبا است بر اساس فراری 250 GTO که در سال 1962 ساخته شد .

GTO در سال 2006 توسط مایکل واندن برینک طراحی شد ، وی مالک شرکت طراحی واندن برینک در هلند است که با شراکت رابرت کومانس مشغول به فعالیت می باشد .

طرحی که بازتاب آن تحسین جهانی بود از سوی متخصصین امر به طوری که تاپ گیر در مورد آن نوشت : " روح زنده : زیبا ترین خودروی قابل بحث در جهان "

مدل جدید ساخته شده از چوب برای ساخت نمونه آلمینیومی به دویچمن آلوین هایت برینک سپرده می شود ، کسی که برای ساخت نمونه های دست ساز آلمینیومی اش در جهان مشهور است . وی نمونه های خودروی های آلمینیومی کلاسیک و مشهور بسیاری را چون فراری 250 GTO ساخته است .

مبلمان و فضای داخلی آن توسط طراح آلمانی ، هنک ون لایت که وی نیز در سطح جهان برای طرح های ویژه خود در طراحی ایتالیایی مشهور است طراحی خواهد شد .

مشخصات فنی GTO جدید بر اساس مشخصات مدل باشکوه 599 GTB Fiorano خواهد بود .

با همکای شرکت EDO که در زمینه طراحی و تقویت اتومبیل های ریس فعالیت می کند ، دو مدل از این خودرو ساخته خواهد شد :
599 GTO با موتور 5998 سی سی / 650 اسب / 630 نیوتن متر
مدل های پرفورمنس  630 GTO با موتور 6300 سی سی / 750 اسب بخار / 680 نیوتن متر

این خودرو که نمونه ایست از هنر دست به همراه خلاقیت و تبحر تنها به پنج مشتری عرضه خواهد شد که گارانتی کیفیت استثنایی است .

اولین نمونه چوبی ساز این مدل برای فروش رزرو شده است .

ساخت این مدل در سال 2008 آغاز خواهد شد و اولین آن در سال 2009 به ترتیب ثبت نام به دست مشتریان خواهد رسید .قیمت فول آپشن مدل 630 GTO در هنگام تحویل 1 میلیون و 410 هزار دلار خواهد بود .

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۸:۱۳ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

هنسی با حداکثر سرعت 448 کیلومتر بر ساعت وقدرت 1200اسب بخار خواهان رقابت بابوگاتی است.

این سوپر اسپرت آمریکایی در یک س وله مجهز در   شهر بستن درایالت تگزاس ساخته    می شود.

قرار است  از این خودرو در سال 2012پنج عدد ساخته شود با قیمت حدود 950000دلار .

صفر تا صد این ماشین 2.5ثانیه و گیربکس آن 6دنده دستی می باشد.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ٧:٤٥ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

این ماشین در سال 2007با1278اسب بخار قدرت عنوان پرقدرتمند ترین ماشین جهان را با رعایت استاندارد های زیست محیطی از آن خود کرد و با سرعت 412کیلومتر بر ساعت توانست عنوان سریع ترین خودروی جهان را از بوگاتی ویرون روبایید( البته سوپر اسپرت بوگاتی امسال عنوان های قبلی خود راباز پس گرفت )قیمت جهانی این خودرو    740000دلار

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ٧:٢٧ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو»،این بار هم این خودروساز ایتالیایی با ارائه مدل  Aventador خود توانست برای اولین بار در دنیا رکورد شتاب صفر تا 100 زیر 100 ثانیه را بشکند.

این خودرو شباهت زیادی به مدل مورسیه لاگو دارد ولی از نظر شتاب هیچ خودرویی به گردپای آن هم نمی رسد!

این خودرو به یک موتور 12 سیلندر مجهز است و از یک گیربکس مشابه گیربکس خودروهای مسابقات فرمول وان بهره می برد.

این موتور 6.5 لیتری چیزی در حدود 690 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و باعث می شود این لامبورگینی در چیزی کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.قیمت این خودرو نیز 255 هزار یورو می باشد.

http://group.vatandownload.ir

http://group.vatandownload.ir

 

 

http://group.vatandownload.ir

 

http://group.vatandownload.ir

 

http://group.vatandownload.ir

 

http://group.vatandownload.ir

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ٧:٢٥ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

تولید رونتون تنها به 20 دستگاه محدود می شود که مالکیت هر یک سرمایه ی گزاف یک میلیون یورویی را طلب می کند. عملکرد مافوق تصور و بی نظیرش نشاندهنده ی برتری دینامیکی رونتون است که علاوه بر آن پیشرانه ی پرقدرتش حجت را بر همگان تمام کرده است. کمپانی لامبورگینی بسیار به خود می بالد که تمام محصولاتش بی قید و شرط در زمره ی سوپراسپرت ها قرار می گیرند. خشونت و چهره ی تهاجمی در تمام لامبورگینی ها بطور ذاتی وجود دارد، با این وجود رونتون به نوعی سرآمد تمام آنهاست. در واقع مدل پایه ی رونتون Murciélago LP640 است و تزریق DNA ابرقدرتی مثل مورسیه لگو و سپس از نو طراحی کردن و تقویت هر چه بیشتر آن تا جایی که به خودروهای پرنده ی سال 2028 شبیه شده، چنین اعجوبه ای را به وجود آورده است..
محل تولد: سنت آگاتا بولوگنز
لامبورگینی رونتون در سنت آگاتا بولوگنز، سرزمین مادری تمام ابر خودروهایی که علامت گاو نر را بر پیشانی دارند به عرصه ی وجود پا نهاد. این خودرو در مرکز طراحی لامبورگینی و با همکاری نزدیک مرکز توسعه و تحقیقات این کمپانی طراحی شده، از این رو رونتون یکی از مدل های لامبورگینی با تن پوشی جدید نیست و با وجود پویایی و دینامیک تقویت شده که حتی از دیگر برادرانش خشن تر نشان می دهد این مزیت را هم به ارمغان آورده که برای استفاده های روزانه هم مناسب است.
نام رونتون (Reventón) مطابق سنت لامبورگینی انتخاب شده، یک گاو جنگی. این گاو که متعلق به خانواده ی Don Rodriguez بوده از مشهورترین گاوهای اسپانیاست و بخاطر کشتن گاو جنگی معروفی به نام فلیکس کوزمان در 1943 به شهرت رسید.
روح سریع ترین هواپیماها در آن دمیده شده!
امروزه لامبورگینی زبان طراحی خاص خود را دنبال می کند. ابعاد و شکل های مرتبط با این سبک طراحی با توان و پویایی بالا بخوبی در Murciélago و Gallardo نمایان است. لبه های تیز و خطوط برجسته در ترکیب با سطوح صاف و خلوت، عواملی که برای چنین نام هایی حیاتی به نظر می رسند. تمام اجزا به دقت و تنها براساس عملکردشان طراحی شده اند و تزیینات جانبی در این سبک طراحی جایی ندارد.
هوانوردی نوین توانسته دینامیک و استقامت بالای هواپیماها را در سرعت های خارق العاده ی امروزی تضمین کند و این فلسفه ایست که طراحان نوین لامبورگینی بر اساس آن چنین الماس خوش تراشی را بوجود آورده اند. این روش باعث ایجاد فرمی چشمگیر و در عین چابکی تمام و کمال شده، خطوط مقطع و سطوح مایل بازی با نور جذابی تقدیم بیننده می کنند و قدرت حرکت اعجاب آور آن جسارتی خاص به راننده القا می کند..
محصولی از فیبر کربن و البته دقت فوق العاده در ساخت
در عین حالی که اساس طراحی از Murciélago LP640 سرچشمه گرفته شده، اما طرح خارجی آن کاملاً جدید است. بدنه همچون مدل پایه از CFC ( کامپوزیت فیبر کربنی که با وجود سبکی استقامت قابل توجهی دارد) ساخته شده و دیگر اجزای خارجی متصل به بدنه همگی از CFC و استیل ساخته شده اند.
در بخش جلو خطوط اصلی دو سوی سپر و درپوش موتور به زاویه ای تیز به سمت جلو منتهی می شوند که می توان این زاویه در پیشانی خودرو را اولین از نوع خود درصنعت خودروسازی لقب داد، البته ورودی های هوای بزرگ در پایین و دو سمت این زاویه به چشم نوازی بیشتر آن بسیار کمک می کند. این دریچه های عظیم هوارسان فقط به تامین هوای مورد نیاز توربین پیشرانه ی پرقدرت 650 اسبی رونتون ( آنطور که در هواپیماها مرسوم است) نمی پردازند، زیرا نیاز فراوان دیسک های گداخته ی ترمز 6 کالیبره به خنک کننده را نباید نادیده گرفت.
درهای رونتون همچو اصناف خویش به سمت بالا باز می شوند( این حالت از زمان مدل افسانه ای Countach در کمپانی جاودانه شد). شکل نامتقارن ورودی های هوای دو سمت خودرو به علت همان کارکردی است که در ابتدا بدان اشاره شد؛ در سمت راننده بزرگتر بودنش برای کمک به جریان روغن به رادیاتور است. درسمت دیگر تخت است که دلیلش حصول اطمینان از جریان مناسب هوای سطح است. این سطح که از بعد آیرودینامیک ارتقای قابل توجهی یافته در بخش انتهایی به یک دیفیوزر بسیار موثر ختم شده که چسبندگی و پایداری خودرو را حتی در سرعت 340 کیلومتر بر ساعت تضمین می کند.
چراغ های جلو با بهره گیری از تکنولوژی Bi-Xenon نور درخشان و فراوانی را به این خودرو عرضه می دارد. در عقب هم دیودهای درخشان سرخ رنگ به خوبی وظیفه ی اعلام خطر به خودروهای پشت سر را انجام می دهند.
رنگ جدید بدنه
چنین طراحی ظاهری خارق العاده که در رونتون بکار رفته قطعاً رنگی منحصر به فرد را طلب می کند. طراحان سنت آگاتا بولوگنز برای 20 دستگاه رونتون پوششی کاملاً جدید و نیمه مات، بدون انعکاس معمول و به رنگ سبز/خاکستری برای بدنه آن ساخته اند. به کمک گرده فلز حلال، این رنگ در روشنایی روز عمق عجیبی به خطوط غیر عادی آن داده است. برای رینگ ها هم رنگ مات براقی برگزیده شده که بطور اختصاصی برای رونتون ساخته شده است. شکل خاص پره های رینگ ها علاوه بر زیبایی چشم نوازشان به تامین هوای خنک مورد نیاز مجموعه ی ترمز کمک شایانی می کند.
کابین مدرن همچون هواپیماهای نسل جدید
همان توان و نیروی فکری که در طراحی مجموعه ی سطوح بیرونی به کار گرفته شده در طراحی داخلی هم اما این بار به گونه ای دیگر خودنمایی می کند. ساخت و بکارگیری مواد از جمله آلکانترا، کربن، آلومینیوم و چرم همگی در بهترین کیفیت ممکن هستند وبه نظر می رسد که شکل گیری داخلی خودرو ملهم از نسل جدید کاکپیت ها باشد. همانند هواپیماهای مدرن ابزارها بوسیله ی 3 نمایشگر کریستال مایع با جدیدترین روش های نمایش بکار گرفته می شوند.
نشاندهنده ی ضریب جی(G-Force) از گونه ای جدیدی بهره می برد که با دقت کامل شتاب جانبی و طولی را در سر پیچ ها، هنگام شتاب گیری و حین ترمزگیری بخوبی با یک نمایش 3 بعدی درجه بندی شده در اختیار سوار خویش قرار می دهد، درست مثل نسل نوینی که در هواپیماها و همچنین خودروهای فرمولا وان برای بررسی پویایی و دینامیک بکار می رود. این نشانگر دقیقاً در مرکز صفحه کیلومتر قرار گرفته و نشانگرهای دیگر از جمله دور موتور و کیلومتر شمار آنالوگ در حاشیه ی آن قرار دارند.
دیگر نوآوری تغییر سریع مجموعه ی نمایشگرها در صفحه کیلومتر است که به شما امکان انتخاب سریع بین دو حالت، یکی مدرن و امروزی و دیگری کلاسیک و بسیار چشم نواز و با رنگهای متفاوت است را می دهد. این تغییر تنها با فشار دکمه ای از سوی راننده صورت می گیرد. دو دستگیره ی کوچک و جمع و جور پشت هم همچو خودروهای فرمولا وان برای سبک و سنگین کردن دنده در پشت فرمان آرمیده اند!
رونتون و پیشرانه ای مدرن که آزمایش خود را پس داده
پیشرانه ی 12 سیلندر 6.5 لیتری مورد استفاده در Murciélago LP640 که بخوبی رضایت همگان را بر آورده در رونتون هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه توان تولید حداکثر 650 اسب بخار معادل 478 کیلووات در دور 8000 در دقیقه و گشتاور عظیم 660 نیوتن متر را داراست. توان این پیشرانه با حداقل فشار بر پدال گاز ارتباط نوینی بین چرخ و آسفالت را برای راننده تشریح می کند. البته تعویض الکترونیکی دنده ها و سیستم چهارچرخ متحرک ویسکاس ترکشن هم در این رابطه نقش حیاتی ایفا می کنند. شتاب 100-0 رونتون مثل مورسیه لگو تنها 3.4 ثانیه است و این سرعت گیری تا 340 کیلومتر بر ساعت ادامه می یابد.
لامبورگینی با تولید رونتون بر تلاش همیشگی خود در افسانه سازی صحه می گذارد، همچنان که در مدل های افسانه ای Miura و یا Countach بدان دست یافته است.
اطلاعات فنی رونتون
اسکلت بدنه: ساختار لوله ای مستحکم استیل با استفاده از فیبر کربن
پوشش بدنه: تماماً از فیبر کربن به استثنای سقف و پنل خارجی درها از استیل
فرمان: مکانیکی کمکی راک اند پینون
چرخ و تایر:
جلو: 245/35 ZR 18
عقب: 335/30 ZR 18
پیشرانه:
نوع: 12 سیلندر با زاویه ی قرارگیری 60 درجه
حجم: 6496 سی سی
نسبت کمپرس: 1 به 11
بیشینه قدرت: 650 اسب بخار معادل 478کیلووات در دور موتور 8000 در دقیقه
بیشینه گشتاور: 660 نیوتن متر در دور موتور 6000
جنس بلوک و سر سیلندر: آلومینیوم
عملکرد:
بیشینه سرعت: 340 کیلومتر( معادل 211.3 مایل) بر ساعت
شتاب 100-0 کیلومتر در ساعت: 3.4 ثانیه
مصرف سوخت:
مصرف در شهر: 31 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف در اتوبان: 15 لیتر در 100 کیلومتر
میانگین مصرف: 21.3 لیتر در 100 کیلومتر
میزان دی اکسید کربن خروجی: 495 گرم در هر کیلومتر

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ٧:٢٢ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

 

 حتما" تا بحال نام مک لارن اف وان رو شنیدید...این خودرو به نظر بنده بهترین..ایده آل ترین ...پیشرفته ترین و در عین حال سبک ترین سوپر اسپورتی بود که در طول تاریخ بیش از ی..د ساله اتومبیل ساخته شد.

مک لارن اف وان یک ابر سوپر اسپرت ساخت شرکت مک لارن که یک شرکت انگلیسی است میباشد و لقب سریع ترین اتومبیل تولید انبوه قرن بیستم را یدک میکشد ( این خودرو سه رکورد سرعتی داشت که به غیر از یک رکوردش یعنی حداکثر سرعت که در سال 2005 بوسیله کونیخ زگ و چند هفته بعد هم بوسیله بوگاتی ویرون شکسته شد دو رکورد بعدیش همچنان توسط هیچ خودروئی شکسته نشده! )

مشخصات فنی این خودرو در زمان ارائه در دهه نود مشخصاتی غیر معمول و فوق العاده بود که همچنان بعد از گذشت بیش از ده سال همچنان چنین مشخصاتی رو در کمتر خودروئی میتونید پیدا کنید.
 

مک لارن اف وان از سال 1994 تا سال 1998 کلا" به تعداد 107 دستگاه! و در 4 مدل ساخته شد که در زیر نمونه های مختلف این خودرو به همراه تعداد تولیدی هر مدل قابل مشاهده است:
Mc Laren F1 گونه خیابانی ( 64 دستگاه )
Mc Laren F1 Lm گونه مسابقاتی لمانز ( 5 دستگاه )
Mc Laren F1 Gt گونه مسابقاتی گران توریسمو ( 3 دستگاه )
Mc Laren F1 Gtr گونه مسابقاتی گران توریسمو ( 28 دستگاه )

* 7دستگاه باقی مونده نمونه های پروتوتایپ بودند که با شماره شاسی های XP1,2,... جهت تست خودرو یا نمایش نمونه مفهومی و یا تست تصادف خودرو ساخته شدند.یعنی در مجموع مک لارن اف وان قابل استفاده 100 دستگاه ساخته شد!

بررسی اجمالی خودرو:

یک نیم نگاهی به مشخصات فنی خودرو و اطلاعات موجودش میتونه جالب باشه :

نوع بدنه : دو در کوپه با گنجایش سه نفر.
موتور: 6.1 لیتری 12 سیلندر وی شکل با زاویه 60 درجه 48 سوپاپه ساخت بخش ام پاور بی ام دبلیو
میزان نیروی تولیدی موتور مدل خیابانی : بین 618 تا 636 اسب بخاردر دور موتور 7500 بسته به نوع سفارش خودرو برای کشورهای مختلف
ماکزیمم گشتاور: 651 نیوتن متر در دور موتور 5600
ضریب تراکم : 11 به 1
حداکثر سرعت رسمی: 386.5 کیلومتر بر ساعت!
حداکثر سرعت غیر رسمی: 391.1 کیلومتر بر ساعت!
شتاب صفر تا صد گونه خیابانی : 3.2 ثانیه
شتاب صفر تا 160 گونه خیابانی : 6.3 ثانیه
طول: 4287 میلیمتر
عرض : 1820 میلیمتر
ارتفاع : 1140 میلیمتر
وزن خالص : 1138 کیلوگرم
طراح: گوردن میوری

 

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۳:٠٩ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

با نگاهی به داخل خودرو، درجه‌نمای عجیب "ویرون" (Veyron) خودنمایی می‌کند. درجه‌بندی از صفر شروع و به 1001 ختم می‌شود. 1001 در این مقیاس معادل 987 اسب بخار است. این درجه‌بندی انرژی بسیار زیاد، تولید شده توسط موتور عظیم 16 سیلندری و 8 لیتری را نشان می‌دهد. برای رسیدن به سرعت 155 مایل بر ساعت تنها 266 اسب بخار نیاز است و وقتی از 721 اسب بخار باقی مانده استفاده بکنیم، مرزها را شکسته‌ایم. تنها خودروی سواری شهری قابل مقایسه با این خودرو، "مک لارن" F1 است که البته "بوگاتی" در سرعتهای سرسام‌آور 200 مایل بر ساعت و بیش از آن، بسیار تاثیرگذارتر خواهد بود. ماکزیمم گشتاور ایجاد شده 922 (پوند در فوت) در سرعت 2000 دور بر دقیقه است؛ اما با خاموش کردن سیستم کنترل پایداری ESP، می‌توانیم گشتاور را تا 1107 (پوند در فوت) افزایش داده و چرخش چرخها با دنده سه در زمینهای لغزنده را تجربه کنیم. به همیم دلیل آشنایی با سیستم این خودرو کمی زمان می‌برد؛ رانندگی با "ویرون" بی‌خطر و با استاندارد بالا است اما نیازمند ملاحظاتی نیز هست.
در حالی رانندگان دیگر در سرعتهای بالای 100 مایل بر ساعت بدون اطمینان می‌رانند، شما می‌توانید سوت‌زنان با سرعت 212 مایل بر ساعت در یک بزرگراه محلی رانندگی کنید.
ارتباط آنگلو- فرانس- ژرمنی:
خانه جدید بوگاتی "مولشیم" در فرانسه است.
سرعت فوق‌العاده بالا: برای رسیدن به سرعت 254 مایل بر ساعت، آیرودینامیک خودرو باید تنظیم شده اشد. بدین منظور باید دکمه سرعت را که بین صندلی و کف قرار دارد، بزنیم. در سرعتهای بالا، بال عقب و منحرف کننده هوا بخوبی عمل کرده، ارتفاع تا کف خودرو در جلو 6/2 اینچ و در عقب 8/2 اینچ شده و ضریب دراگ (کشش) که در سرعتهای بالا از اهمیت زیادی برخوردار است از 37/0 به 36/0 کاهش می‌یابد.
در حالت هندلینگ، که برای سرعتهای بالای 233 مایل بر ساعت مناسب است، 331 پوند روی اکسل جلو و 441پوند روی عقبی خواهد بود. گفتیم که مانند مرسدس بنز " مک لارن"، این خودرو نیز مجهز به ترمز هوا است. اما حتی زمانی که بال عقب بالا باشد، دید عقب اصلاً از بین نرفته و حفظ می‌شود. در سرعت‌‌های بالای 126 مایل بر ساعت، وقتی پدال ترمز را بشدت فشار دهیم، ترمز هوا به میزان (0.6g) شتاب ترمز را افزایش می‌دهد و و چرخهای عقب بدون آنکه قفل شوند، ترمز شدیدتری می‌بینند.
تیم بوگاتی روزهای بسیاری را صرف تونل باد کرد تا بهترین ترکیب سرعت، ترمودینامیک و پایداری را برای "ویرون"ایجاد کند. اگرچه قدرت خروجی 987 اسب بخار نقل می‌شود، اما تمام موتورهایی که تا بحال ساخته شده‌اند توانی معادل 1035 اسب بخار داشته‌اند.
و حالا خنک کردن این گلوله توپ: نمی‌توان گرمای حاصل از این انرژی ایجاد شده را کاملاً از بین برد اما می‌توان با مدیریت و کنترل دقیق جریان هوا، میزان هوای عبوری از موتور را افزایش داد. "ویرون" چهار مبدل حرارتی دارد: دو عدد مبدل بزرگ در جلوی خودرو، برای موتور و هوای ورودی، و همینطور دو عدد مبدل دیگر با اندازه متوسط. دو متراکم کننده هوا با قابلیت تهویه نیز در اتاق سکان وجود دارد؛ در موارد نیاز بیش از چهار پروانه گرمای اضافی را خارج می‌کنند.
به سختی می‌توان بین تجهیزات سرمایشی و تجهیزات هوایی تفکیکی قائل شد. با هر اینچ مربع هوای اضافی که در خودرو جریان می‌یابد، ضریب دراگ آسیب دیده و ما مقداری سرعت را از دست می‌دهیم. به همین دلیل است که بسیاری از دریچه‌هایی که در خودروهای نمایشی وجود دارد باید از بین بروند. برای جلوگیری از سرخ شدن لایه‌های تحت فشار توسط ترمزهای جلو، مجرای حلزونی شکلی، هوای سرد را به سمت دیسکها هدایت می‌کند.
اگر به تعداد زیاد حرکت کرده، سرعت خود را بالا برده و بعد با شدت ترمز کنیم و بایستیم و دوباره ... همه منحرف‌کننده‌‌های هوا بطور اتوماتیک به بیشترین حالت خنک‌کنندگی می‌رسند. همه اتصالات، ساختار فوق با ترکیب فولاد و آلومینیم صدای جلز و ولز می‌دهد، صدایی مانند حرکت گروهی از ملخها و خودور را بوی روغن موتور سوخته، سوخت داغ شده، لاستیک و ترمز فرا می‌گیرد.
توافق بر سرعت سیستم تعلیق نهایی: طیف سرعت پوشش داده شده در "ویرون" گسترده‌تر از هر خودروی اسپورتی است. این خودرو هم باید در سرعت 25 مایل بر ساعت بخوبی حرکت کند و هم در سرعت 250 مایل بر ساعت پایداری کامل و اطمینان داشته باشد. برای رسیدن به این شرایط، سه سیستم مختلف تعلیق وجود دارد: استاندارد، هندلینگ و حداکثر سرعت. بجای استفاده از فنرهای تنظیم‌پذیر، تعدیل‌کننده‌ها (خفه‌کنها) میله‌‌های ضد چرخش، تصمیم گرفتیم که از سیستم هیدرولیک مرکزی با عکس‌العمل سریع استفاده کنیم که بطور لحظه‌ای ارتفاع حرکت را تنظیم می کند.
چرخهای بوگاتی از نوع OZ بوده که با تایرهای PAX محصول "میکلین" پوشیده می‌شود. ابعاد آنها مانند شماره‌‌های کارتهای اعتباری بیان می‌شود: 265-680/R-500a.
شاسی خودرو نیز از مخلوطی از مواد پیشرفته ساخته شده است.
مهندسان بوگاتی محاسبات خود را دقیق انجام داده‌اند. حتی در سرعت‌‌های بالا عدم انحراف از مسیر کاملاً محسوس بوده و خودرو پایداری و تعادل شگفت‌آوری دارد. با دو دیفرنسیل شرایط تعادل و پایداری خودرو ماکسیمم شده و با گشتاوری دینامیکی 80-70 درصد گشتاور به چرخهای عقب منتقل می‌شود. فرمان عملکرد بسیار خوبی داشته و همانطوری که از یک خودوری طراحی شده برای سرعت 250 مایل بر ساعت انتظار داریم، سیستم ترمز فوق‌العاده است.
گرانترین بازی Playstation دنیا: "ویرون" هر چیزی که در بازیهای Playstation به تصویر کشیده می‌شود را داراست. این خودرو در سطح و سرعت متفاوتی حرکت می‌کند. بوگات (هنوز) نمی‌تواند وسایل نقلیه جلوی خود را از سرعت راه بردارد، چراغ راهنما را از کار بیاندازد یا از روی زمین بلند شده و ادامه مسیر را پرواز کند؛ اما EB16.4، شتاب سرسام‌آوری دارد. در "ویرون" فیزیک آنگونه‌ای که در بازیهای ویدئویی می بینید، به تسخیر مهندسان در می‌آید.
قابل پیش‌بینی است که مشخصات عملکردی این خودروی دو نفره 4300 پوندی، در ذهن نگنجد: رسیدن از صفر به سرعت 62 مایل بر ساعت در 5/2 ثانیه؛ از صفر تا 125 در عرض 3/7 ثانیه و از صفر تا 188 در 7/16 ثانیه، از صفر تا حداکثر سرعت در 55 ثانیه.
دنده نیز هفت سرعته و به صورت دستی یا اتوماتیک است. دنده را نیز می‌توان یا با شست عوض کرد یا از طریق دسته فرمانی که در کنسول مرکزی قرار دارد و حالت رانندگی را نیز انتخاب می‌کند. مصرف سوخت آن قابل قبول بوده و برای مالکان آن، این هزینه معقول است.
راحتی و سرعت: :ویرون" خودروی مسابقه نیست، در عوض طوری طراحی شده که لوکس و باشکوه بنظر آید. فضای اتاقک با بهترین مواد تزیین شده: چرم نرم، جیر از آن نرمتر، کفی‌هایی با کیفیت بالا و آلومینیم بکار رفته ظریف و با دقت ماشینکاری شده که تمام کاستیهای تجهیزات بوگاتی قدیمی را جبران کرده است. "ویرون" ویترین تجهیزات الکترونیکی نیست بلکه خودرویی برای رانندگی ایده‌آل شما است، بنابراین از بسیاری از تجهیزاتی که ممکن است حواس راننده را پرت کند، صرف‌نظر شده است مثل سیستم‌‌های هدایت پیچیده یا کامپیوترهای مرکب.
رانندگی با سرعت 250 مایل بر ساعت چگونه است؟ نوعی تجربه فراواقعی، گردشی در دنیایی متفاوت، افزایش فوق‌العاده آدرنالین در خون (اما بدون چشمهای باز و دستهای عرق کرده، حتی اگر با سرعت 250 مایل بر ساعت 367 فوت را در یک ثانیه بپیمایید)
کابوس تمام شد: در ابتدا این کار بنظر غیر ممکن می‌رسید. مهندسان با 600 مشکل در تجهیزات اصلی مواجه بودند، مسئله خنک‌کنندگی قابل حل نبود و توان پیشبینی شده فقط روی کاغذ وجود عملی بود. البته همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رفت. مشکلات زیادی از قبیل استفاده از تونل باد، عملکرد نامناسب سیستم هیدرولیک، موتور ضعیف، ترمزهای ناکارآمد و تغییرات اصلاحی در بدنه تحتانی پیش روی مهندسان قرار داشت. اما بالاخره همه این مشکلات برطرف شد، خودرو "ویرون" به حالت مطلوب فعلی خود رسیده و کابوس مهندسان به پایان رسید.
آینده بوگاتی: حتی خوش‌بین‌ترین افراد هم نمی‌توانند موفقیت تجاری خوبی را برای "ویرون" پیش‌بینی کنند.تاکنون بیش از 30 الی 40 دستگاه از این خودرو فروخته نشده است. علاوه بر مالیات، برای این خودرو باید 370 هزار دلار پیاده شد! تازه گارانتی آن برای دو سال و 31000 مایل خواهد بود.
در صورت خرابی، خدمات 24 ساعته برای مشتریان وجود دارد. اما اگر ایراد ساختاری داشته یا موتور آن اشکال پیدا کند باید به کارخانه فرستاده شود. مشتری می‌تواند طرح رنگ، نوع و ابعاد صندلی و رنگ چرم _اما نه کیفیت آن- را تعیین کند.
بعد از این چه؟ اول از همه دو مدل دیگر مشتق از "ویرون" ساخته می‌شود: یک مدل سوپر اسپورت سبکتر و یک مدل با سقف متحرک. چون موتور 16 سیلندری و دنده هفت سرعته اقلام سرمایه‌بری بودند، دوباره در مدل جایگزین "ویرون" که سدان یا کوپه‌ای با موتور جلو خواهد بود، بکار گرفته می‌شود.
اما بهرحال سازندگان آن امیدوارند به زودی پول خوبی از این خودرو فوق‌العاده سریع در بیا ورد.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ۳:٠۱ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

بوگاتی ویرون ای‌بی ۱۶٫۴ (به انگلیسی: Bugatti Veyron EB 16.4) یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. ویرون سوپر اسپورت با سرعت ۴۳۱٫۰۷۲ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین خودروی جهان است [۱] و حداکثر سرعت نوع ساده آن ۴۰۸٫۴۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.[۲] این خودرو توسط فولکس واگن طراحی و بوسیله شرکت بوگاتی در فرانسه تولید می‌شود. نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۹۳ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است. این خودرو به عنوان خودروی منتخب دهه گذشته برنامه مشهور تخت گاز برگزیده شد. بوگاتی ویرون ای‌بی ۱۶٫۴ (به انگلیسی: Bugatti Veyron EB 16.4) یک خودروی گرن توریسمو موتور وسط است. ویرون سوپر اسپورت با سرعت ۴۳۱٫۰۷۲ کیلومتر در ساعت سریع‌ترین خودروی جهان است [۱] و حداکثر سرعت نوع ساده آن ۴۰۸٫۴۷ کیلومتر در ساعت می‌باشد.[۲] این خودرو توسط فولکس واگن طراحی و بوسیله شرکت بوگاتی در فرانسه تولید می‌شود. نام ویرون از پیر ویرون که قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته مردان در سال ۱۹۹۳ با ماشین بوگاتی بود، گرفته شده است. این خودرو به عنوان خودروی منتخب دهه گذشته برنامه مشهور تخت گاز برگزیده شد.

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢٢ساعت ٢:٥۳ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

اگر دوستار ماشین با شید حتما مجلات گروه جی اس ام را خوانده اید(کالایاب خودرو11 و کلکسیون خودرو های خاص2)در این مجلات نظر سنجی هایی وجود دارد که واقعا هم بی    معنی هستن چون ایا کسی در دنیا است که بین شرکت بوگاتی و لامبور گینی و فراری و پاگانی بتواند یکی را به دیگری ترجیح دهد ؟

حال من از شما دوست داران ماشین می خواهم جواب خود را  در قسمت نظر ها جواب خود را بگزارید.

فراری

بوگاتی

پاگانی

لامبورگینی

نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢۱ساعت ٤:٤۱ ‎ب.ظ توسط بوگاتی ویرون نظرات () |

بنام خدا

كاربر گرامي

با سلام و احترام

پيوستن شما را به خانواده بزرگ وبلاگنويسان فارسي خوش آمد ميگوييم.
شما ميتوانيد براي آشنايي بيشتر با خدمات سايت به آدرس هاي زير مراجعه كنيد:

http://help.persianblog.ir براي راهنمايي و آموزش
http://news.persianblog.ir اخبار سايت براي اطلاع از
http://fans.persianblog.ir براي همكاري داوطلبانه در وبلاگستان
http://persianblog.ir/ourteam.aspx اسامي و لينك وبلاگ هاي تيم مديران سايت

در صورت بروز هر گونه مشكل در استفاده از خدمات سايت ميتوانيد با پست الكترونيكي :
support[at]persianblog.ir

و در صورت مشاهده تخلف با آدرس الكترونيكي
abuse[at]persianblog.ir
تماس حاصل فرماييد.

همچنين پيشنهاد ميكنيم با عضويت در جامعه مجازي ماي پرديس از خدمات اين سايت ارزشمند استفاده كنيد:
http://mypardis.com


با تشكر

مدير گروه سايتهاي پرشين بلاگ
مهدي بوترابي

http://ariagostar.com
نوشته شده در ۱۳٩٠/٥/٢۱ساعت ٤:۳٩ ‎ب.ظ توسط پرشین بلاگ نظرات () |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت